Amikor 210 évvel ezelőtt Jean-Pierre Peugeot fiai megnyitották acélöntödéjüket, még biztosan nem sejtették, hogy kicsivel több mint két évszázaddal később a vállalkozás a világ fontos járműgyártói, autóipari innovátorai között játszik majd jelentős szerepet. A vállalat történetének legfontosabb állomásaiból szemezgettünk.
1810
Jean-Pierre Peugeot két fia, Jean-Pierre II és Jean-Frédéric apjuk régi malmát acélöntödévé alakították át. Itt egyebek mellett kávédarálókat, acélrugókat, fűrészeket és kerékpárokat készítettek.
1847
Megjelent a híres oroszlános motívum, amelyet a termékek élességének és strapabírásának szimbolizálására alkottak meg. 1858-ban a logót védjegyként regisztrálták, 1948-tól kezdve pedig megjelent az autók motorházán is.
1889
Bemutatták a márka első motoros járművét. Armand, Jean-Pierre unokája vezette ekkor a céget. A jármű Serpollet-PEUGEOT gyártmány volt és gőzzel üzemelt. A következő évben Armand megépítette a gyár első négykerekű, benzinüzemű járművét.
1904
Louis Trousselier a gyár színeiben az első Tour de France diadalt aratta.
1929
Elindul a híres számozási rendszer: az első sorozatgyártású autó a 201-es volt (képünkön). A 301-es 1932-ben, a 401-es és a 601-es pedig 1934-ben indult hódító útjára.
1962
A márka kupék és kabriók iránti szenvedélye 1934-ben az Eclipse 401 és 601 testesült meg, hatalmas sikerrel. 1962-ben a hagyomány a gyönyörű 404-es kabrióban (képünkön) testesült meg, amelyet a zseniális Pininfarina tervezett.
1974
Egyesült a Peugeot és a Citroen. Két évvel később létrehozták a PSA PEUGEOT Citroen – PEUGEOT Société Anonyme csoportot. Megkezdődött a márka felívelése, a PSA csoport mára az egységeladások alapján a világ tíz legnagyobb gépjárműgyártója közé tartozik.
1977
A márka a tizedik Tour de France versenyét nyerte Bernard Thévenet-nel a nyeregben.
1978
A Peugeot belekóstolt a rally izgalmas világába, hogy aztán évtizedekig meghatározója legyen az autósport eme látványos szegmensének. Zseniális pilótái – Timo Salonen, Juha Kankkunen, és Marcus Grömholm összesen 4 rally világbajnoki címet szereztek.
1983
Le Mans-i diadal. A gyár három 905-ös versenyautóval állt rajthoz a legendás 24 órás versenyen, amelyen hármas győzelmet aratott.
1983
A PEUGEOT piacra dobta a legedás 205-öt, majd az alapmodellt 1984-ben a sportos 205 GTi-t követte. Összesen több mint 5 millió 205-öt építettek, mielőtt 1998-ban felváltotta volna a 206, amelyből aztán 6,5 millió talált gazdára.
1999
Megjelent a 607-es, amely HDi motorral és dízel részecskeszűrővel volt felszerelve. A rendszer automatikusan eltávolítja a dízelmotorok által kibocsátott koromrészecskék 99,9% -át.
2010
2010-ben, a Peugeot alapításának kétszázadik évfordulóján új, egyszerűbb, dinamikusabb logót mutattak be. A gyár számos futurisztikus fejlesztésekkel ünnepelt: bemutatták a teljesen elektromos koncepcióautót, az EX1-et, amely már álló helyzetből több gyorsulási világrekordot dönt meg. Ezután jött a csúcskategóriás RCZ kupé (képünkön) és végül a 100% -ban elektromos a Peugeot iOn.
2020
A Peugeot 6 Év autója címével belépett a három legtöbb díjjal rendelkező márka közé. A 2020-ban díjazott új 208-as (képünkön) előtt 2017-ben a 3008 SUV-ot, 2014-ben a kompakt 308-at díjazták. 2002-ben a 307-es kapta a rangos elismerést, 1988-ban a 405-ös nyert, míg 1969-ben az 504-es lett az Év Autója.