Kedves Látogató!
Ha Ön olyan gépjármű márkakereskedést keres, ahol minden fronton értenek az autókhoz, nemtől, kortól és típustól függetlenül, az új autóértékesítéstől a szervizen át, az ügyfélszolgálaton keresztül a pénztárig, ahol valódi rajongói a gépjárműveknek, biztosíthatjuk, a Budai Autóházban jó helyen jár!
Munkatársaikkal, családias csapatunk minden erejével, kedvességével, jó házigazdaként bánunk Önnel, mert egy cél vezérel bennünket: amellett, hogy Ön biztonságosan autózzon, távozás után elégedetten és jó érzéssel gondoljon ránk!
Budaiék köszöntik Önt!
Budai Annamária 7-szeres rally magyar bajnok, a Budai Autóház közgazdász cégvezetője.
Budai Béláné az örök háttér a családban, az autósportban és az üzletben.
Budai Beáta az első mitfahrer leány, aki ma már kétgyermekes anya, és az ügyfélszolgálat lelke.
Budai Béla többszörös magyar bajnok rallyban, a Budai Autóház alapító ügyvezetője.
Megtisztelő számunkra, ha megismeri Peugeot márkakereskedésünket, Peugeot és Citroën márkaszervizünket, szolgáltatásainkat. Ha lejjebb olvas, betekinthet családunk rallys életébe is. Reméljük, hamarosan személyesen is találkozunk!
Szeretettel várjuk Önt!
A BUDAI CSALÁD ÉS A RALLY
Mióta rajongok a rallyért?
Nagyon régen volt az első rallys idényem, de egy életre elkötelezett. Az Afit-nál autószerelőként dolgoztam, amikor először csak segítettem szerelni a kaposvári rallys fiúknak. De nagyon szerettem volna a volánhoz ülni. Aztán 1977-ben a mi családunk életében is elkezdődött a rally. Az első versenyautónk egyben a családi autó is volt. Amikor már az Elastic nevű cég sportmunkatársa voltam, elvárták, hogy ne csak száguldozzunk, hanem eredményesek is legyünk. A rally2 170-180 indulójának csak 30%-a került fel a rally 1-be, azonban azért meg kellett küzdeni. Folyamatos izgalom volt az életünkben. Nagyon szerettük.
A ’80-as évek végén már állami autóval versenyeztünk. Nyilván ahhoz már eredmények is kellettek. Szántó Laci volt a szakosztályvezető. Verseny előtt mindig tartott eligazítást, mert az első 3-4-ben kellett lenni. Pestiek, pécsiek, a Volánokon belül volt 40-45 ember. Elöl kellett menni, mert másként nem is vettek komolyan.
Ha a versenyen tíz gyorsasági szakasz volt, akkor előtte elmentünk tíz napra gyakorolni. Szántó Laci is jött velünk és felügyelte, valóban a versenypályán töltjük-e az időt. Az eredményekhez kellett a jó társ, a jó Mitfahrer. Hála Istennek, nekem jó Mitfahrerek segítették a vezetést. Mindig gyorsabban és gyorsabban akartam menni, persze úgy, hogy lehetőleg ne boruljunk fel, ne törjük össze az autót!
Világbajnokságokra nemigen mehettünk, Európa bajnokságokra jártunk. Az NDK-sok Trabanttal és Wartburggal, a románok Daciával, a csehek Skodával, az oroszok Zsigulival versenyeztek.
A magyar bajnoki címhez kellett elhivatottság, kitartás és háttér: jó autó, pénz, hogy tudjuk megvenni az alkatrészeket. Nagyon szerettem a rally versenyeket, igazán jól éreztem magam. Miután a feleségem is elég korán belecsöppent ebbe, majdnem minden rally versenyemen ott volt. Szinte a pályán, a pálya mellett nőttek fel a lányaim, akikre nagyon büszke vagyok! Ugyan Marcsi lányommal nem sikerült, de Bea lányommal még versenyeztünk együtt. A rally meghatározta az életünket, azt hiszem, örökre!
Mit jelent egy anyának, ha mindenki rallyversenyező a családban?
A férjemnek köszönhetem, hogy már nagyon fiatalon megszerettem a rallysportot. Szerintem Bea lányomban az autók iránti szeretet már akkor kezdett kialakulni, amikor pici korában a bukócsövek között utazott. Amikor Marcsi megszületett, ő már szinte nagylány volt, de mindketten ott szívták a benzingőzt a pálya szélén. A rally egy hétvégi program volt a családnak.
Amikor Béla létrehozta a Budai Team-et és versenyautókat készített fel, nagyon sokat utaztunk. Rengeteg helyre eljutottunk, külföldre is. Igazán szép időszak volt.
Béla nagyon sokáig versenyzett. Hozzászoktam ahhoz, hogy féltsem Őt. A lányok abban nőttek fel, hogy a mindennapjaik része a versenyautó. Bea volt az első Mitfahrer tanfolyam győztese itt Somogy megyében. Annamária nagyon sok bajnoki címet szerzett, nagyon sok jó pilóta mellett ült. Neki sokkal több bajnoki címe van, mint az apjának.
Mindig is féltettem őket. Annamáriát elég gyakran felborították a versenypályán, habár Béla is egyszer Beát. De ezeket a lányokat nem rázta meg igazán még az sem. Azért remélem, mindenki lenyugodott már!
A rallyban nőttem fel
Anyukám szerint már a hasában is a versenypályákra készültem, hiszen mindig ment apunak szurkolni. A verseny elég korán belém ivódott. Édesapám mellé ültem be legelőször. Nem féltem, inkább vártam, hiszen ebben nőttem fel. Nagyon régen volt ez az első versenyünk, ami előtt azért elmentünk edzeni. Felírtuk a pályákat, kicsit összeszoktunk. Nagyon izgultam, de nagyon sok segítséget kaptam nem csak aputól, hanem mindenkitől körülöttünk. Nekem ez nagyon jó és meghatározó élmény volt, amire a mai napig szívesen gondolok vissza.
Az életünk része az autósport
Amikor apunak versenye volt, ott volt az egész család. Ebben nőttünk fel.
2005-ben Maricsek Mikivel indultam az első Mikulás rallyn. Csupán kettő amatőr verseny volt a hátam mögött, amikor Elek Istvántól érkezett egy felkérés, hogy az elsőosztályú magyar bajnokságban versenyezzek vele. Egyből ott találtam magam az elsőosztály elejében. Három év múlva már magyar bajnoki címmel rendelkeztem. Úgy éreztem akkor, enyém a világ, innentől jöhet bármi.
15 évig versenyeztem, kellő rutinra tettem szert. Félni sosem féltem, mert szerintem, aki fél, az ne üljön versenyautóba. De rengetegszer megijedtem. Mivel nem minden nap borul fel az ember, főleg nem az erdőben egy egynyomsávos úton.
A bajnoki címeimre abszolút büszke vagyok. Szerintem, aki bármilyen kategóriában magyar bajnok, az letett valamit ebben a sportban. Azonban megígértem mindenkinek a szeretteim körében, hogy abbahagyom a versenyzést. Tudom, veszélyes. Nyilván eleget mentem, és van 7 bajnoki címem. De azért mikor most is elmegyek a versenyekre, mert a párom versenyzik, azért szokott fájni a szívem.